Grip Op Koolhydraten (GOK)
Onder begeleiding ook GOKken?

Grip op Koolhydraten

Begeleid afvallen met Grip Op Koolhydraten

Het is een biologische wet dat je van koolhydraten honger krijgt, je daardoor de neiging hebt om te óver-eten en dat je lijf vervolgens de overtollige koolhydraten als vetten opslaat. Daar komt bij dat door het hoge insulinegehalte (dat optreedt als gevolg van het eten van veel koolhydraten) je lijf moeilijk in staat is om bij zijn eigen vetreserves te komen. Sterker nog, de overtollige suikers worden als nieuwe vet’reserve’ opgeslagen. Je lijf blíjft dan vragen om koolhydraten. Dat maakt je hongerig, lui en futloos. Daar kun je met geen wilskracht tegen op. Je lijf komt in de vetverbranding en kan ten alle tijden energie putten uit zijn eigen vetvoorraden. Dat maakt het verschil en dat voel je!

Het resultaat is dat je als vanzelf minder eet, meer zin hebt in bewegen en energiek je ideale streefmaat kunt behalen. Dat je energieker wordt is fijn, sporten is belangrijk om je stofwisseling hoog te houden.  Spieren gebruiken meer energie dan vetweefsel. Je wilt dus tijdens het afvallen geen spieren afbreken! En dat lukt door het eten van de eiwitten en door het sporten.

Meer weten?

Met het programma Grip Op Koolhydraten ervaren veel mensen het afvallen als makkelijker. Je ‘zoekt’ niet meer naar wat je zou kúnnen eten. Je gaat van eetLUST naar eetRUST. Dit is een uitspraak die zeer van toepassing is op deze methode, ontwikkeld door Yvonne Lemmers. Meer informatie is te vinden op de website van GOK.

grip op koolhydraten

 

 

 

Geschoold diëtist

Ik ben na de scholing bij Yvonne Lemmers gevolgd te hebben, goed bekend met deze methode en lid van het GOK dietistennetwerk.

Overgevoeligheid voor koolhydraten kan aanzetten tot dwangmatig eetgedrag. Het heeft kenmerken van een verslaving, in die zin dat de drang naar eten steeds terugkeert. dit wordt  ook wel voedselverslaving genoemd. Om van deze verslaving af te komen, gewicht te verliezen en je weer lekker in je vel te voelen is afvallen door minder koolhydraten en meer vet te eten geschikt. Deze GOK methode is heel goed te doen.

Diabetes Mellitus II

Heeft u diabetes type 2 dan is de kans groot dat door het volgen van dit koolhydraatbeperkte dieet de insulineresistentie heel snel verbetert en de bloedsuiker van ‘te hoog’ naar ‘normaal’ gaat waardoor medicatie afgebouwd kan worden.

Lange termijn

Na de periode van gewichtsverlies (fase 1), is het belangrijk het gewicht stabiel te houden. In het basisboek van Grip op Koolhydraten worden de 5 strategieën van fase 2, de fase van gewichtsbehoud, uitgelegd. Deze kan ik op het spreekuur toelichten. Belangrijk is in ieder geval om niet meer terug te vallen naar een koolhydraatrijk en vetarm eetpatroon. De kans is dan groot dat je dan weer in de vicieuze cirkel van honger en overeten komt, met gewichtstoename tot gevolg.

Onderaan deze pagina vindt u het contactformulier.

Meer lezen over mijn werkwijze? Kijk bij overige indicaties of ketenzorg

 

Meer informatie of een afspraak maken?

Vul het formulier in en wij nemen contact met u op.